Kempen Communicatie en MarketingMakkers gaan verder als MarketingMakkers

vr 1 mrt, 11:05 Bedrijf
Afbeelding

Kempen Communicatie en MarketingMakkers, marketing- en communicatiebureaus uit Horst, bundelen nu ook officieel hun krachten. Vanaf maart 2024 gaan beide organisaties verder onder één naam: MarketingMakkers. Deze fusie positioneert MarketingMakkers als één van de grootste fullservice marketingbureaus van Limburg. De dagelijkse leiding blijft in handen van directeuren Wouter Hermans, Berton van Rens en Niek Geurts.

“Opgericht in 1976, heeft Kempen Communicatie een schat aan ervaring en expertise in grafische vormgeving, print- en drukwerk, en communicatie,” vertelt Niek Geurts, algemeen directeur. “Ik heb MarketingMakkers in 2015 gelanceerd, midden in het digitale tijdperk. De synergie tussen onze bureaus creëert een kruisbestuiving van strategie, creativiteit, en de integratie van online en offline media.” Klanten profiteren al sinds augustus 2022 van de samenwerking, toen kochten Hermans, Geurts en Van Rens de aandelen van beide bureaus.

Fullservice marketingbureau met drukkerij

De afgelopen jaren maakten beide bureaus een indrukwekkende groei door. Door deze fusie kunnen ze samen als MarketingMakkers een volgende stap zetten in hun dienstverlening. “We zijn nu een full-service marketing- en communicatiebureau met alle expertises onder één dak: van strategie tot creatie, en van online marketing tot productie in onze eigen drukkerij. Dit stelt ons in staat om met meer expertise en slagkracht in te spelen op marketing- en communicatievraagstukken van onze klanten,” aldus commercieel directeur Wouter Hermans.

Offline en online samensmelten

De integratie startte in september 2023 met de verhuizing van MarketingMakkers naar de Handelstraat in Horst, waardoor de 25 collega’s onder één dak kwamen te werken. Achter de schermen is hard gewerkt aan een nieuwe website en een uniforme online uitstraling. “We zijn momenteel druk bezig met het integreren van onze werkwijzen, systemen en culturen,” zegt Berton van Rens, operationeel directeur. “Gelukkig is er een sterke klik tussen de collega’s en vullen de teams elkaar goed aan. Van origine zijn beide bedrijfsculturen zeer servicegericht en is iedereen gedreven om het beste werk te leveren. Deze gezamenlijke drijfveren zijn cruciaal en zorgen ervoor dat de samensmelting soepel verloopt.”