OTC informatieavond

12-11-2009 door: Redactie
Maandagavond vond in t Gasthoes te Horst de bijeenkomst plaats met thema 'Ondernemen Tijdens Crisis' (OTC). Zo'n 250 belangstellenden, voor het merendeel ondernemers, bezochten de informatieavond. De bijeenkomst was een initiatief van de gemeenten Horst aan de Maas, Meerlo-Wanssum en Sevenum. Het doel van OTC was ondernemers te informeren over de belangrijkste overheidsmaatregelen om de crisis te bestrijden en op welke manier zij daar gebruik van kunnen maken op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau.
fotoMasker
Vorige foto
Vorige foto
De informatieavond werd druk bezocht.

Accountmanager Bedrijven voor de gemeente Horst aan de Maas Gijs Moes kijkt tevreden terug op de bijeenkomst. "De opkomst was enorm en dat is heel positief. Het is goed ondernemers zelf aan het woord te laten. Hoe gaan zij om met de crisis en wat kunnen andere ondernemers daar van leren? Ondanks het feit dat de avond behoorlijk uitliep bleven alle aanwezigen aandachtig luisteren naar wat er verteld werd."

Bij de provincie, het Rijk en in Europa liggen honderden subsidiepotjes te wachten. Het probleem is vaak de juiste weg daar naar toe te vinden. "Dat klopt," zegt Moes. "We hebben op de website van de gemeente een subsidiewijzer staan en daar kunnen ondernemers handig gebruik van maken. Het barst van de subsidiepotjes."
Eén van de belangrijkste conclusies van de avond was wel dat ondernemers niet bij de pakken neer moeten gaan zitten. Juist tijdens crisis is het belangrijk alert te blijven op bedrijfsvoering en innovatieve mogelijkheden binnen het bedrijf.

"Actief blijven, dan zijn er voldoende mogelijkheden om de huidige crisis het hoofd te bieden. Bedrijven als Knowhouse en Syntens zijn altijd bereid ondernemers te helpen waar dat mogelijk is. We moeten ons ook geen crisis willen aanpraten. Het is zaak het vertrouwen van de consument te winnen. Banken moeten ondernemers bijstaan want deze zullen blijven
investeren," aldus Moes.
Tijdens de bijeenkomst in 't Gasthoes kwamen zeven ondernemers aan het woord die allen vertelden welke impact de crisis heeft op hun bedrijf. Ook gaven de ondernemers aan op welke manier zij hun bedrijfsvoering hebben aangepast op de huidige economische situatie.

Vanuit overheid en instanties uit de advieswereld werden acht ­personen geïnterviewd. Zij gaven beknopt aan van welke mogelijk­heden ondernemers gebruik kunnen maken om de crisis de baas te blijven. Aan het eind van de avond ontving Wil Lucassen van MKB-Limburg afdeling Horst aan de Maas uit handen van wethouder Leon Litjens als eerste een voucher ter waarde van duizend euro. De geldelijke waarde hiervan staat ­gelijk aan acht uur advies. Er zijn in totaal veertig vouchers beschikbaar waarbij 'wie het eerst komt het eerst maalt,' wordt toegepast. De eerste ­belangstellenden hebben zich inmiddels bij Gijs Moes gemeld.

Zie: www.ondernementijdenscrisis.nl

Reageer op dit artikel
1
stef van loo, broekhuizen (13-11-2009 | 18:52)
Raporteer deze reactie als niet OK!
Ik vond de avond ''OTC'' een geslaagde avond
Namens mij alle complimenten aan de initiatiefnemers en de uitvoerders van deze avond
Mag vervolgd worden, ook als er geen crisis is
Is gewoon goed om te horen hoe andere tegen zaken aankijken en hoe ze er mee opgaan
Disclaimer | Copyright 2014 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie