'Superhandig en scheelt veel tijd'

28-12-2017 door: Redactie
Het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) becijferde dat in 2017 meer dan een kwart van de bevolking levensmiddelen of cosmetica kocht via internet, een jaar eerder was dat nog 19 procent. Ook in Horst aan de Maas wordt regelmatig iets online aangeschaft, al gaat in dit geval dan vaker om elektronica en kleding. Dat blijkt uit onderzoek van TipHorstaandeMaas.nl

Ruim 70 procent van de inwoners van Horst aan de Maas heft het afgelopen jaar online producten gekocht. Lekker makkelijk, vinden de mensen. Klikken, afrekenen en vaak de volgende dag heb je het al in huis. “Koop steeds meer online. Superhandig en scheelt veel tijd”, zegt deze shopper. In Horst aan de Maas kopen we voornamelijk onze nieuwe tv of winterjas online. Maar ook boeken, kantoorartikelen, gereedschap en cosmetica schaffen we via internet aan.

De keuze is vaak heel uitgebreid en wie slim zoekt, kan ook nog leuke koopjes scoren. “Veel van die dingen kopen we online omdat het makkelijk is, maar voor een groot deel ook omdat het goedkoper is. Levensmiddelen thuis laten bezorgen is volgens mij vaak duurder, als ze bij ons in het buitengebied al thuis bezorgen, maar heb dat nog niet uitgezocht”, laat een inwoner weten.

Toch zijn er ook nog mensen, hoewel zij in de minderheid zijn, die niets zien in winkelen in een virtuele shop. Zij geven er de voorkeur aan om de producten die zij willen aanschaffen in het echt te zien. “Ik wil mijn voedingswaren zien, aanraken en eventueel ter plekke op de etiketten kunnen kijken”, zegt deze persoon. Een ander voegt toe: “Ik heb weleens iets online gekocht, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar kopen in een winkel. Zeker bij kleding wil ik het kunnen passen en zien, op een plaatje valt het toch vaak anders uit. En als het tegenvalt of de maat is niet goed moet het weer teruggestuurd worden, dat vind ik zo’n gedoe.”

TipHorstaandeMaas is een samenwerkings­verband tussen HALLO Horst aan de Maas en TopOnderzoek. Voor meer resultaten of aanmelden voor de volgende enquête, kijk op www.tiphorstaandemaas.nl

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie