Marieke ment

12-4-2018 door: Marieke
Een van de eerste columns die ik voor de HALLO schreef, ging over Facebook. Of beter gezegd, het niet hebben van een Facebookaccount. In 2012 was ik nog een eh… 30-plusser zonder like-stress.

Ruim een jaar later ging ik toch overstag. Wanneer je broer naar Zweden verhuist, is het toch wel handig wanneer je online een beetje bij kunt houden wat hij daar allemaal doet. En omdat ik niet achter wilde blijven, deelde ik dus ook verhalen over mislukte cakes, schattige lammetjes in de wei en af en toe een wijze uitspraak van de Dalai Lama, onder het mom van beter goed gejat dan slecht bedacht. Mijn netwerk groeide gestaag en tijdens de familiefeestjes was ook ik altijd goed op de hoogte van wat er allemaal speelde bij de rest van de familie. Ook voegde ik mensen toe die ik al lang weer uit het oog verloren had maar, ondanks dat ze in Australië wonen,online weer tegenkwam. Omdat ik niet wil dat Jan en alleman alles van me weet, staat mijn account wel op privé en deel ik niet mijn meest gênante momenten. Maar ja, wat is privé? Zijn mijn mislukte cake-foto’s ook bij dat Britse bedrijf in de inbox beland? Bye bye Facebook, zegt Arjen Lubach en met hem duizenden andere Nederlanders. Niet doen, zegt een of andere expert, zonder Facebook geen vriendschappen. Maar kun je het een vriendschap noemen wanneer je iemand alleen maar één keer per jaar feliciteert voor zijn verjaardag, en dan alleen als Facebook je er aan herinnert, en voor de rest van de tijd geen woord met elkaar wisselt? Bye bye Facebook? Ik twijfel nog.Maar ach, een reisje naar Zweden is in elk geval zo geboekt.

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie