De Vage Studie

14-6-2018 door: Redactie
Ik doe het type studie dat je kunt definiëren als ‘vaag’. Niet in een paar woorden uit te leggen en niet met één beroep te beschrijven, maar toch doe ik er best nuttige dingen.

Als mensen me vragen wat ik nou precies doe, volgt er een lange uitleg met voorbeelden van vakken die ik volg en projecten waar ik mee bezig ben tijdens De Vage Studie. Afgelopen jaar heb ik bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar fake news, heb ik een artikel geschreven over rechts-extremisme in Duitsland, ben ik bezig geweest met de effecten van het sociale medium Instagram en heb ik me gebogen over online privacy. Ook heb ik de strategieën van filmmakers bestudeerd, me verdiept in de multiculturele samenleving en heb ik geleerd hoe ik met grote hoeveelheden aan data om moet gaan. Allemaal heel interessant en leerzaam, maar wel vrij lastig te duiden in één beroep. De vervolgvraag is dan ook altijd: “Goh… En ehm, wat kun je daar dan mee worden?” Ook daar is niet één simpel antwoord op te geven, want de beroepen van mensen die De Vage Studie hebben afgerond, lopen uiteen van communicatiemedewerker en uitgever tot cultureel beleidsmedewerker en leraar. “Van alles”, antwoord ik dan dus maar, “maar ik wil er graag de journalistiek mee in.”

Niet al te duidelijk dus, maar geen reden om me zorgen te maken. Er is met De Vage Studie (als ik de website van Tilburg University mag geloven) voldoende uitzicht op een baan als ik straks klaar ben en ik heb het er bovendien prima naar mijn zin. Wat ik leer is leuk en interessant en ik kan er allerlei kanten mee op, ook binnen de journalistiek. Het mag dan een wat wazig geheel zijn, dommer word ik er in elk geval niet van.

Aniek

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie