Kakellied

17-5-2018 door: Redactie
Dat lied met die kippengeluiden, dat kakellied of mensen die vallen over het voorkomen van de dame in kwestie. Met verbazing heb ik afgelopen zaterdag naar het Eurovisiesongfestival gekeken, maar met nog meer verbazing heb ik gekeken naar de reacties die dit losmaakte.

Uit reacties op sociale media en de verschillende mensen die ik hierover gesproken heb, kon ik concluderen dat het merendeel het niet eens was met wat de meeste hebben gestemd. De zangeres in kwestie werd bespot om haar uiterlijk en ook konden velen niet begrijpen hoe zo iets kan winnen. Nu ben ik zelf ook geen fan van het lied en had ik gehoopt dat een ander lied zou winnen, maar dat had meer te maken met de hype die het liedje had gecreëerd. Waarom? Het lied van Israel is in mijn beleving een druk en overdreven nummer; te veel gedoe en een hoop show, maar aan de andere kant is dat juist ook de charme van het Eurovisiesongfestival. Er zijn rustige liedjes die goed scoren, maar we kijken uiteindelijk allemaal naar het Eurovisiesongfestival voor de shows, de glitter en glamour. “Wat een freaks”, “Kijk ze eens gek doen”: eigenlijk dezelfde redenen waarom we ook zo graag mensen kijken vanaf het terras. Vanaf een veilige afstand is alles veel gemakkelijker te beoordelen. De resultaten van onze Willem (pardon, Waylon) vielen helaas wat tegen; ook zijn show deed enkele wenkbrauwen rijzen. Ach, het hoort er bij. Wat mij echter het meeste verbaasde: blijkbaar heeft Waylon op jonge leeftijd voor Telekids het refrein van ‘Harry de Hengst’ in gezongen. Dus waarom heeft hij überhaupt een songfestival nodig?

Tip of mail de redactie Druk dit artikel af
Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie