Al 80 jaar passie voor het kappersvak

21-6-2018 door: Redactie
Salon du Trezo in Horst bestaat dit jaar 80 jaar. De kapperssalon werd opgericht in 1938 door Lowie Kleeven en later overgenomen door Loek en Anja Kleeven. Inmiddels heeft dochter Jessica het voortouw genomen en leidt zij de salon vanuit haar passie voor het kappersvak.
maskTop
Al 80 jaar passie voor het kappersvak
maskBottom

Jessica is al sinds 2006 werkzaam in de salon, die destijds nog Kapsalon Anja en Loek heette. “Vóór 2006 was de salon enkel een herensalon. Toen ik erbij kwam in 2006 gingen we ook dames knippen en in 2012 besloten we om de naam te veranderen. We wilden een wat algemenere naam, die meer mensen aansprak. Salon du Trezo betekent letterlijk ‘salon van de schat’, maar is daarnaast ook afgeleid van het woord ‘terzo’, dat ‘derde’ betekent. Dat staat ervoor dat de salon op dit moment alweer in handen is van de derde generatie van de familie Kleeven”, zegt Jessica. Sinds 2006 is het bedrijf gegroeid. Door de jaren heen is de salon zelf uitgebreid en is er steeds meer personeel bijgekomen. Voor Jessica, Anja en Loek is het erg belangrijk dat zij samen met het personeel een eenheid uitstralen. “We coachen ons personeel zelf. We streven ernaar dat we samen een beleving kunnen neerzetten, die past bij de klant. Kwaliteit en een goede sfeer staan daarbij voorop.” Salon du Trezo wil zich onderscheiden van andere salons door de sterke samenwerking die Jessica en haar ouders hebben. “Anja en Loek werken ook nog allebei in de salon. Anja is gastvrouw en zij ziet alles wat ik niet zie”, lacht Jessica, “en Loek is nog steeds fulltime herenkapper.” Jessica heeft zowel als kapster als op leidinggevend gebied veel van haar ouders geleerd. “Dat kwaliteit altijd voorop staat, heb ik echt van mijn vader geleerd. Dat probeer ik nu ook weer over te brengen op mijn personeel. Het leidinggeven zelf gaat tegenwoordig wel iets anders dan vroeger. Het is nu heel belangrijk om motiverend leiding te geven en om personeel echt te coachen.” Naast het werk in de salon is Jessica ook bezig met een cursus tot freelancer bij Coty Professional Beauty, een organisatie van Wella professionals. “Zij ondersteunen ons vooral op het gebied van kleur. Dat wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Mensen komen echt naar een salon voor een goede kleurbehandeling. Dat in combinatie met die beleving en een goede sfeer zorgt ervoor dat we klanten hebben die telkens weer terugkomen.” Jessica is via Wella professionals ook veel bezig met trends op het gebied van haar. “We proberen de trends voor te zijn en ons zo snel mogelijk te specialiseren hierin. Zo kunnen we altijd voldoen aan de wensen van de klant en zijn we zelfs af en toe trendsetter.” Het mooiste aan het kappersvak vindt Jessica dat ze kan voldoen aan de verwachting van de klant en dat ze haar creativiteit erin kwijt kan. “Mijn creativiteit kan ik vooral kwijt bij het werken met trends en het overdragen op de klant. Ik haal er voldoening uit wanneer een klant met een beter gevoel bij ons weer weggaat.”

Het jubileum wordt op vrijdag 22 juni gevierd met een kleinschalig feest bij de salon zelf. “We willen het in Italiaanse sferen vieren, omdat dat past bij de naam en de uitstraling van de salon. Zo zullen we bijvoorbeeld een wijnproeverij met kazen organiseren en wordt er ook een leuke actie aan het jubileum verbonden.” Het thema van het feest heeft te maken hebben met de geschiedenis van de salon, en dan vooral vanaf het moment dat Anja en Loek de salon overnamen in 1983. “We willen graag verschillende dingen uit onze geschiedenis laten zien. De jaren 80 komen terug als het ware”, voegt Loek nog toe.

Tip of mail de redactie Druk dit artikel af
Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie